Riskettan  kurs riskettankurs personbil Hisings Kärra Göteborg Hisingen Kungälv bra rekommenderas trafikskola körskola bilskola

Riskettan B

Riskettan (Riskutbildning 1) - är en obligatorisk kurs i körkortsutbildningen. Den och halkkörningen måste vara utförd och godkänd innan du gör teoriprovet. Vi bokar in den tidigt i din utbildning. Riskettan behandlar riskbeteende i trafiken såsom trötthet, alkohol, droger och impulsivitet. På kursdagen varvas föreläsningar med filmer och diskussioner. Du gör inget prov, men behöver vara aktiv och delaktig i diskussionerna.

Nästa kurs:

Lördag 27 april kl. 9:30-13:00

Var på plats 9:15 för att visa leg (pass, ID eller körkort - obs! inte digitalt ID).

Tagenevägen 72, södra Kärra
En busshållplats från Kärra Centrum, buss 40 eller X2 hpl Kärraporten och buss 42 hpl Trankärrsgatan

Föranmälan krävs då det är begränsat antal platser på kurserna

Pris: 900 kr, fika ingår.

Kursen är giltig i 5 år.

Anmälan och betalning:

Anmäl er via kontaktformuläret på denna sida, mejla, ringa eller besök oss . Skriv kursdatum och namn
Man kan även gå in på "Bokning" "Teorilektioner" på elevcentralen och boka där. Betala inom en vecka efter bokning, eller direkt ifall bokningen sker kortare tid än 1 månad före kurs.

Kontrollera att mejladressen blir rätt om anmälan sker via formuläret, hör av er inom några dagar om ni ej har fått bekräftelse på anmälan! Se även i inkorgen för oönskade mejl, dit mejlet ibland kan komma.

Betala kurs och eventuellt syntest i samband med anmälan efter att ni fått bekräftelse från oss.
Betalning sker via bankgiro 5840-3296 eller swish 123-611 80 04.
Skriv kursdatum och namn på raden för anteckningar. Vid swishbetalning måste betalaren vara en av de anmälda.
Betala med bankkort eller swish på kontoret. Vi tar inte emot kontanter som betalmedel.

Närvaroanmälan och legitimationskontroll ca 10 min före kursstart.

Målet med Riskutbildning 1
är att göra elev medveten om sin egen och övriga trafikanters roll för trafiksäkerheten och öka förståelsen för samspel och hänsynstagande i trafiken.

Läs mer om Riskettan på länkarna högst upp på denna sida.