Trafikskola körskola bilskola hisingen göteborg rekommendera prisvärd bra

Om trafikskolan

Välkommen till oss på Kärra-Rödbo trafikskola i Hisings Kärra, mellan centrala Göteborg och Kungälv. Vi finns numera i södra Kärra, precis i början på Tagenevägen sett från Kärra Centrum. Trafikskolan etablerades 1975 och en mycket stor andel av våra elever kommer hit på rekommendation av tidigare elever, vilket vi tycker är jätteroligt. Vår profil är att tillgodose kundens behov och kunskapsnivå utifrån var man befinner sig i fordonskunskap, trafikkunskap, trafiksäkerhet och riskmedvetenhet.

Vi utbildar och vägleder dig under den roliga och utvecklande tid som det innebär att ta sitt körkort!

Hos oss får du en garanterat bra och personligt utformad utbildning, som passar just dina förkunskaper.

Effektiva körlektioner på 50 minuter

Engagerade och kunniga lärare

Våra övningsbilar är VW T-Roc, välj på manuell och automat.

Webbaserad datorteori så du kan jobba med teorin på tider som passar dig bäst!  Funkar på läsplatta, mobil och dator.

Webbaserad elevcentral - boka dina körlektioner hemifrån eller på trafikskolan

Betalning - swish 123-611 80 04 eller bankgiro. 5840-3296. Du kan inte betala med bankkort eller kontanter.

Uppkörning bokas framför allt på Hisingen. Men även i Kungälv  - efter elevens önskemål.

Vi utbildar i personbil B, Utökad B, tungt släp BE, introduktionskurs, Riskettan B och MC

Vi ligger strategiskt väl beläget på Hisingen mellan Göteborg och Kungälv med närhet till övningsområden väl anpassade till alla delar i utbildningen som behövs för att du ska vara förberedd för din uppkörning! Lugna småvägar, småstadstrafik såväl som storstad, landsväg och motorväg.

Buss 40 och X2 (Rosa Express) hållplats Kärraporten eller Buss 46 hållplats Trankärrsgatan . Du når oss på bara några minuter från E6, Kärraavfarten.

Parkering i anslutning till fastigheten eller på parkering kort efter.

Självklart är vi anslutna till STR, Sveriges Trafikskolors Riksförbund och följer STR:s praxis för avbeställning av teorikurs och körlektioner samt återbetalning- och reklamationspolicy. För din trygghet och vår kvalitetssäkring!

Utbilning i riskettan B Utbildning i introduktionskurs handledarkurs Utbildning i personbil B-behörighet Iubildning i Utökad B B96 Utbildning i tungt släp BE Göteborg Hisingen Kungälv